B-seriekamp mot Åssiden

Postet av Nina Merethe Rooth Bråthen den 12. Des 2014

Der vi vant 21-15 (10-10 til pausen).
Etter at vi har fått inn noen skader og noen som har spilleforbud, så ble Nanna og Maren med oss i dag :0) + vi har med Milli og Martine fra J02 :0)

Vi begynner litt nølende - legger ut en indianer ( i dag var det Lotta). Bakover må vi jobbe pga indianeren vi legger ut. Noen ganger ble det ikke flyttet ben - og da kom Åssiden igjennom. Vi glemte også å gå ut på spillere - og opp med armene - dette gjør at det kommer altfor mange mål fra 9 meter ( 5 mål derfra - og det er ikke greit, da det er "forsvarsmat").

Det kom også inn 5 mål fra 6 meter - det vil si at forsvaret ikke jobber godt nok sammen - så dette må dere jobbe med). Ingen mål kom inn fra ving i dag - heller ikke skudd heller.

Vi følger hverandre tett hele 1 omgang. Vi går til pausen med 10-10 på tavla.

I pausen - fikk noen av jentene streng beskjed å gå på mål. Viktig at de som spiller på en så sentral jobb som en beck gå på målet - og ikke kaste gris.

Målvaktene fikk beskjed å være mye tøffere - og være litt mer på hugget. Det skal være slitsomt i hodet å stå i målet, da dere må gire dere mere opp.

2.omgang. Det var ett annet lag som nå entret banen - Abigail begynte å ta ballene ( flott :0) ). En helt annen jente i mål nå - så vi lot henne få stå nesten hele 2 omgang ( siden hun ikke spiller neste B-kamp).

Sara gjør i dag en kjempe jobb som kaptein og midtbeck. Godt jobbet i dag Sara.

Vi lot Martine F spille strek i angrep/og ving i forsvar. Byttet slik at Lotta også fikk spille sin ving.

Milli hørte å gikk opp å satte ballen i mål - men igjen Milli : "du må skyte mer - da de sitte hver gang - til lørdag vil vi at du øker med skuddene dine ( ett holder ikke)".

Elise jobber godt i forsvar - men fortsatt litt stresset fremover - men har i dag 3 flotte assiser :0) Det får du da du roer litt ned - å ser hvor dine medspillere er før du kaster ballen til de.

Victoria jobber og jobber - og spiller hele 2.omgang. Moro å se at du har fått sånn spilleglød Victoria :0)

Karine kommer inn på slutten - redder en straffe, og står de siste 5 minuttene av 2.omgang - der du har 4 redninger på de 5 min og slipper ikke noen :0)

Det er trygt for laget å ha med seg Nanna og Maren - dere får de andre til å senke skuldrene litt, og det gjør at alle spiller mye bedre. I dag var ALLE på scoringslisten :0))) Det liker vi.

Dere vinner 2.omgang 11-5, pga at dere holder farten fremover - snakker sammen i forsvar, og står tett sammen. Bak tok Karine (100%) og Abigail 61% av skuddene som kom mot de i 2.omgang, slik som denne 2.omgangen var - vil vi også se neste gang vi spiller. Bra jobba alle sammen :0)

Må også nevne Emilie i dag. Du gjør en 100% strålende jobb i forsvar - og fremover er du også med. Det er denne Emilie som vi kjenner - fortsett slik ( tror du synes det var gøy i dag )

Det ble 5 tekniske feil i dag, det er bra :0). Vi kontret inn 2 mål ( Lotta og Nanna ett hver).

Dette var laget i dag: Abigail(50%). Karine(50%). Sara(2/8 + 4.assiser). Elise(3/9 + 3.assiser). Nanna(5/6 + 1 ass.). Maren(2/3 + 2.ass.). Victoria(1/2 + 0.ass). Emilie(2/4 + 2.ass). Lotta(3/4 + 0.ass). Martine(2/3 + 0.ass).Milli(1/1 + 0.ass).