Tap mot Konnerud 12-18 i A-serien

Postet av Nina Merethe Rooth Bråthen den 22. Des 2014

I dag møttes vi tidlig for å levere ut julegave , dere har lenge ønsket dere oppvarming t-skjorter - så da ordnet Tore det til dere :0)
Vi ga de ut - og samtidig ønsket vi dere en god jul - og det var ikke så lurt, da det så ut som dere hadde tatt juleferie i hele 1 omgang av kampen. Kun Karianne som var på hugget.

Kampen før oss spilte Konnerud sitt J98 - og der er det sone-trener som er trener, han valgte å bli igjen for å se på jentene - noe Tore ga dere beskjed om, for å tenne dere mer.
Tror nok at slikt bare gjør dere nervøs - sånne nerver må dere legge fra dere. Det var kun en person som ble tent av sonetrener så på og det var Karianne ( sa til henne før kampen : " Nå får du vise deg frem at en liten målvakt - kan være en god målvakt")

Som sagt ikke noe fungerte i 1.omgang av våre utespillere - det var 12 tekniske feil, Josefine måtte vi ta ut, da du ikke løp i det hele tatt - og ikke prøvde deg mot målet.

Maren fikk litt pepper - da du gikk altfor lite på mål.
Oda fikk pepper - da du ikke gikk opp å prøvde å sette ballen - men skulle bare inn i forsvaret.
Elise gikk heller ikke mot mål - og når dere sentrale spillere ikke prøver dere - blir det ikke mål. Da er det også viktig at dere andre tar mer ansvar - da dere kan ikke la de andre gjøre jobben for dere, så ta dette med dere alle sammen til neste kamp. Alle SKAL prøve mer å gå på målet.

Det ble 3 mål i 1.omgang - og det var to straffer og ett mål fra streken: Nanna.
Vi gikk til pause med å ligge under 3-8. Karianne hadde reddet 50% ( 6/12skudd).

I pausen - så ber Tore dere roe dere ned. "Det er bare en håndball kamp jenter"
Og det er det det er. En kamp der dere skal ha det moro, og tørre å prøve.

2. omgang var det ett annet lag som entret banen - som sagt hadde Maren fått litt pepper, og nå satte du inn fart - og jobbet mye bedre. Når du setter farten - så blir det mål, for du kommer deg da igjennom forsvaret :-) Tore satt deg som midt beck - og det fungerte 100% .

Ingrid og Elise på hver sin beck - og etter hvert satt vi innpå Oda igjen.

Det vi savnet nå er at vingene jobbet bedre, for når Josefine fikk ballen og da prøvde - satt den i mål, så dere må prøve dere mer - og løpe mye mer opp i angrep.

Dere jobbet mye bedre i forsvar. Vi taper kun 2.omgangen med 9-10. Jeg vil påstå at hadde dere jobbet slik i første omgang, hadde dere vunnet i dag. Husk det til neste gang. Silje hadde også noen fine redninger i dag - reddet også en straffe. Men du må huske å stå oppe lenger - for i dag satt du deg litt lett ned - og da scorer de over hodet ditt. Karianne jobbet godt i dag - og reddet flere baller oppe :0)
Neste gang må flere enn Maren og Nanna komme på scoringslisten - da de laget 10 av 12 mål i dag. Og det er ikke bra - så neste gang tør flere å prøve.
Vi ta frem at i dag fungerte 6-0 forsvaret bedre enn 5-1. Oda må også nevnes var på assisene til Nanna flere ganger i dag - og det har du ikke turt før, så det var meget bra :-) :-)

Dette var laget: Karianne(50%). Silje(29%). Oda(0/4). Nanna(6/6). Josefine(1/2). Maren(4/8). Elise (0/5). Sara(0/1). Emilie(0/0). Lotta (0/1). Ingrid (1/2).

God Jul og så sees vi på en trening i romjulen :0)