Vant 16-20 over Solberg-

Postet av Nina Merethe Rooth Bråthen den 11. Jan 2015

Nok en dag vi måtte tidlig opp, dette kunne vi se på noen av spillerne våre i dag. Litt trøtte og lite energi. Men dette ble en jevn og tøff kamp - og det er mer moro det, enn å vinne med 20 mål ( som vi gjorde sist).

Siden vi hadde Ingrid på skadelisten også, tok vi med oss Milli på en A-serie kamp - og hun ble med oss. Takk for det Milli ( selvom du ikke kom innpå før 2.omgang - så er vi veldig glad du ble med).

1.omgang
Solberg er på hugget, og vi passer ikke på streken dems. Solberg
flytter seg godt i angrep og vi gjør ikke det i forsvar - så Solberg får lov til å sette inn 6 mål fra streken. MEN det var langt flere hun fikk tak i - men bak står Silje og redder flere 100% sjanser fra Solberg. Bra Silje. I første omgang er det Silje som redder oss fra å ikke ligge under :)
Fremover våkner Maren (Tore startet med Elise på venstre side og Maren på midt) når han bytter etter 6 minutter til vanlig kombinasjon setter Maren inn 4 mål øverst i målets hjørne - strøkne mål og skudd Maren :) Emilie løper inn i ett rom og får ballen fra Elise: flott mål Emilie. Sara jobber også godt i dag å setter inn 2 mål fra høyre becken.
Vi går til pause med en ett måls ledelse:8-9

2 omgang:

Starter vi med å legge Oda som indianer. Dette for å ødelegge Solbergs spill - men da er det viktig å ligge helt flatt dere andre - men dessverre er det noen som blir litt for ivrig å går ut på dems spillere - og blir der, da ble det rom for streken til Solberg, og da ble det mål. Dette er ikke greit jenter - så dere må høre når treneren deres sier ligg flatt - så ligger dere flatt.

Josefine snapper ballen etter det hadde gått 7 el 8 min uti 2 omgang - dessverre kræsjer Josefine med Solbergs gode målvakt ( som gjør helt rett i å gå ut på Josefine) - og treffer nesa , og hun begynner å sil blø. Trodde nesa var brekt - men det var bare nesa som ble slått opp igjen, der hun har svidd. Hun ble da ute resten av kampen -

Solberg tok også ut venstre becken vår - så vi satte Maren ned på ving, og der fikk Maren satt inn 2 mål fra :) . Fremover jobber dere godt - men dessverre ikke like godt bakover. Silje har fortsatt mange gode redninger - og er på nesten alle de andre målene ( skal bare jobbe mer med å få med armen når du går ned - så kommer dette til å ble veldig gøy:) ). Milli blir også nå satt inn i 2 omgang - og tar ansvar å setter ballen i mål. Bra Milli :) Lotta løper og løper - men de ser henne ikke, så i dag er det ikke din skylt at du ikke laget noen mål Lotta. Eller er alle igjen på scoringslisten - og dette er veldig bra.

Ja det var en rar kamp - pga dere var ikke slik på hugget i forsvar som dere pleier - men ellers gjorde dere en bra jobb fremover. Elise fikk seg også en trøkk i dag - så det var en tøff kamp. Morsomt å se at Solberg har kommet seg sånn. Vi vinner til slutt 16-20.
Gratulerer med seieren, en slite kamp og tøff kamp som det er moro at vi drar i land.
Dette var laget i dag: Silje(52%). Nanna(2/5): Maren(6/8). Oda(2/4). Sara(2/5). Elise(3/5). Lotta(0/0). Emilie(2/3).Milli(1/2). Josefine(2/3)

Gratulerer til Maren som toppscorer - i dag var du god og på hugget. De to målene til Nanna kom også fra assis fra deg :)