Ny A-kamp , Tyristubben-ROS vi vant 21-16 :0)

Postet av Nina Merethe Rooth Bråthen den 15. Jan 2015

Nok en spennende kamp, der vi dro det i land midt i 2 omgang ( da tok vi de litt på kondis og tempo).
Vi starter med Karianne i mål, og hun hadde to litt lette mål inn bakover - men etter dette så hadde du noen flotte redninger ( både nede og det beste oppe - du holt høyde). 53% redninger (8/15). Godt jobbet igjen Karianne :0)

Bakover sliter vi igjen i forsvar - dere snakker ikke sammen, og slipper igjennom ROS spillerne gang på gang. Dere MÅ prate mer - spesielt nå som dere ikke spiller sammen hver kamp ( noen J16 og noen på B-kamper uten 3 av spillerne) - så må dere prate. Dette blir bedre utover kampen - men fortsatt må vi jobbe med forsvaret. OG opp med armene, da hjelper dere målvaktene deres mye :)

Fremover mye bra :) Dere prøver å skyte alle sammen, og det blir ikke så mye skudd som går utenfor - heller ikke så mange feilpasninger, så dette er stor fremgang :)

Etter hvert begynner Oda og ta ansvar - og setter fart ut av finten sine ( og da er det ikke mange som henger på deg) - setter 3 flotte mål, og går på målet 7 ganger i dag - og dette er BRA Oda, da du ikke er så flink til å ta ansvar selv - men nå gjorde du det, og det er det vi vil :) Bakover jobbet du veldig bra fra mitten av 1.omgang og ut , bra jobbet Oda :)

Maren fortsetter i dag også å være vår primus motor, setter inn 3 fine mål selv, og spiller opp vingene (Josefine og Lotta) og Nanna på strek - i forsvaret jobbet du også veldig godt :)

Nanna jobber også veldig bra i forsvar - og legger seg til tider riktig på strek - men noen ganger gjemte du det litt, lurt da å høre på treneren din hvor du skal ligge, for noen ganger ser vi det litt lettere enn dere som er ute på banen. Når du får ballen blir det mål eller du lager straffer, i dag laget du 3 straffer til oss, men burde fått flere - så du gjør en super jobb Nanna :)

Elise har vi jobbet litt med hodet i det siste (koker litt) - synes at hodet ditt er veldig bra på plass i dag :) Ikke mange feilpasninger - og når du satte skuddet ditt - satte du innenfor "ramma" og det er bra Elise ( bare fortsett å jobbe med å sette noen av skuddene dine ned). Forsvar fikk du litt pepper i dag - da du var litt treg å gå ut på becken din - og tok ikke opp armene, men ellers gjør du en god jobb Elise :)

Josefine, setter igjen trygt inn to flotte straffer - og setter ett rush mål og ett fra ving. Jobber veldig godt i 2 omgang - da løper du godt og holder tempoet fremover.Bra jobbet Josefine.

Lotta jobber og jobber , løper og løper - fortsatt ser mange ikke opp, der du er først oppe - men du setter ett strålende mål fra ving - og du hadde en rush - du skulle ha fullført uten å sentre den videre. Igjen en bra kamp Lotta.

Emilie jobbet godt i dag, både bakover og fremover og setter inn 3 mål fra høyre ving, bra Emilie.

Victoria ble lei seg i dag etter kampen - og det må du ikke være Victoria. Dette var en tøff A-kamp - og du er mest vant til å spille B-kampene, så dette er bare litt uvant for deg. Du har kommet deg så denne sesongen - og begynt å sette skuddene dine veldig bra, på B-kampene har du vært på hugget hele tiden - og kanskje vant til at Kjell Eric roper hele tiden på dere i forsvar - mens Tore er en stillere leder - og dette kan være litt uvant for deg. Du gjorde IKKE noe dårlig kamp, bare huske at det går litt fortere på mange A-kamper - og da må man flytte bena enda fortere .

Sara spiller beck om dagen (da Ingrid ikke er med), og Sara løper også mye. I dag jobbet du bedre i forsvar enn du gjorde mot Solberg ( da gikk du ikke tilbake etter du gikk ut) - du pratet og hadde mer kontroll på streken i denne kampen - fremover tar du stegskuddene dine - og setter ballen i mål :)

Silje sto hele 2 omgang og hadde 40% redninger(6/15). Du hadde noen skudd mot deg som satt helt oppe i hjørnet og noen som du var på, men gikk inn. Du var ikke helt fornøyd etter kampen - men det skal du være. Det vi skal jobbe videre med er plasseringen til i mål - du drar deg altfor mye ned foran stanga på ving-skuddene - det er derfor de går inn i det lengste hjørnet - dette kommer. Du hadde noen fine redninger igjen nede - og det er bra :) Dere laget igjen en spennende kamp for oss - og dere vinner, dette er vi fornøyd med.

Dette var laget i dag: Karianne(53%).Silje(40%). Nanna(5/8 - herav 1 straffe). Maren(3/4). Oda(3/7). Josefine(4/6-herav 2 straffer) . Lotta(1/2). Emilie(3/6). Sara(1/4). Elise(1/3). Victoria(0/4)