Vant over Hønefoss/Heradsbygda i B-serien

Postet av Nina Merethe Rooth Bråthen den 14. Feb 2015

Der Elise og Ingrid var helt overlegende i dag. De laget 15 av 19 mål sammen + sto på 100% i forsvar. Men alle gikk på mål i dag - og jobbet etter hvert meget godt i forsvar.

Vi kom til Tyristrandhallen i dag - meget forberedt at det kom jenter som er født i 01 - som er gode. Hurtige bein - kontringer - fintesterke. Ja denne gangen var vi forberedt og 100% på før, under kamp.

Kjell Eric og Tore snakket om før kamp hvor viktig det var at alle tok ansvar - gikk på målet og jobbet sideveis i forsvar - for her kom det til å bli krig.

Abigail starter i mål. Karine på venstre ving - Elise venstre beck - Ingrid på mitt - Marit på høyre beck og Emilie på høyre ving og Josefine på strek. Victoria fikk seg en liten smell/strekk under oppvarmingen og ville ikke starte.

Vi starter raskt - og Elise går opp å setter ballen hardt i målet. Men Hønefoss kommer etter - og kommer inn fra ving - Abigail står helt stille i mål, enter nerver eller bare ikke helt med, og slipper inn 3 raske mål inn fra spiss ving. Ett skritt ut - og du har den. Vi bytter da plass på Karine og Emilie - slik at Emilie skal ta vingen.

Forover fortsetter vi tempoet - og nå er det Ingrid som bare tar fart og går igjennom . Setter ballen strøken i mål. Vi bytter etterhvert Emilie og Josefine - og da Josefine får ballen setter hun det flott oppe i hjørnet fra vingen sin. Emilie løper helt riktig på strek - og finner rommet som Elise ser - og får ballen - setter den også veldig flott i mål. Bra jenter :-)

Elise og Ingrid fortsetter mot mål og setter inn 4 og 3 mål hver :-) Etter hvert kommer Camilla inn for Marit og Victoria inn på Elise sin beck. Sara kommer inn for Ingrid. Malin inn for Josefine. Dere tør alle sammen å gå på målet - Sara gjør noe som er meget bra - finter, drar på seg spillere å spille inn til streken. Flott Sara :-)
Vi går til pause med en ledelse på 9-8

2.omgang:
Vi bytter om litt plasser - det blir for tøft for Camilla å spille høyre beck - så hun kommer etterhvert inn for Emilie på streken - siden vi spiller 5-1.
Nå kommer en meget "lyst på spille" - Karianne inn i målet. For en jobb du gjør når du er tent Karianne :-) Du skyr ingenting - og går rett ut mot skuddet - og redder med ansiktet, bare rister det av deg. Tøff er du. Du har den galskapen i deg som jeg skulle ønske alle våre målvakter har - men den er man vel født med :-) Du redder 8 av 15 skudd - de du slipper inn er gjennombruddsskudd - og det er helt greit.

Dere fortsetter der dere slapp - med høyt tempo - jobber i forsvar, Elise fortsetter med å skyte - setter inn 5 mål til :-) Da får du frimerke. Men det gjør ikke noe, for da tar Ingrid ansvar å setter inn 3 til + alle går på mål, slik at det blir igjen luke for streken Emilie som setter inn enda ett flott mål. Victoria kommer inn på beck - og setter ett flott mål øverst i venstre hjørne. Bra Victoria. Sara er litt inne i en måltørke - men har flotte assiser og går gang på gang på mål med finte - og sender den videre - og da er det helt greit Sara at du ikke setter de selv.

Moro også at Malin har en raskt vending - og spiller bort vingen sin - synd du ikke laget målet - men vendingen var så strøken at Hønefoss/Heradsbygda trenere ropte super til deg og klappet.

Vi vinner til slutt 19-15 ( 10-7) - en triller kamp, der dere igjen jobber alle sammen. Dette var morsomt å se på. Takk igjen for en god kamp og god underholdning jenter.

Laget: Abigail(27%). Karianne(53%). Malin(0/2). Karine(0/1). Emilie(2/2). Josefine(1/2). Elise(9/14). Ingrid(6/10). Sara (0/2). Camilla(0/2). Marit (0/2).Victoria (1/3)

Da er neste kamp Hole i A-serien og så PW, dette blir bare mer og mer gøy.