Ett litt surt 2 målstap igjen over Sætre Graabein i A serien. Vi tapte 22-20

Postet av Nina Merethe Rooth Bråthen den 12. Mar 2015

(etter at jeg klarer å kaste kamprapporten til Ida i søpla på MC Donald - skal jeg ta målscorende slik jeg husker det - beklager hvis jeg skriver feil).

Vi reiste i dag ut til Sætre for å dra i land 3 plassen - siden de spilte 19-19 mot Hole hadde vi nå en sjans å ta en "pall-plass".

Men igjen så blir det mye skudd fremover vi brenner på 20/39 skudd - blir litt mye. Må jobbe med å være med skuddene helt ut. I forsvar jobber det ikke så godt heller - og selv om Tyra hadde noen flotte 100% redninger i dag - så er det noen skudd dere skal ta (Silje og Tyra) som går for lett inn. Vi får bare fortsette å trene - og trene på plassering i målet. Ikke gi dere - det kommer etter hvert.

Fremover er vi som sagt igjennom flere ganger - men avslutninger er ikke helt der - det hadde vært veldig moro hvis de satt på lørdag da :-)
Jeg synes vi er ett bedre lag enn Sætre Graabein - Sætre vil bare igjennom - og da vi ikke flytter ben og passer på streken - blir det mange gjennombrudd mål på de. De hadde også ei beck som hadde begynt å sette underarmskudd, vanskelig for målvakta å se. Bakover jobbet Sætre godt, og blokket flere av skuddene fra oss.

I dag måtte vi også snakke litt med dommerne - da de blåste av Nanna hver gang hun fikk ballen på streken - hun fikk ikke prøvd seg en gang - det ble bedre i 2 omgang. Vi fikk i dag 5 straffer i mot oss , og det var vel en der jeg kunne se var straffe - mens vi fikk 2 mot oss, og burde hatt flere - men sånn er det noen ganger . Vi tapte en spennende kamp - som igjen jeg mener vi fortjente å vinne.

Det som var moro var at alle utespillerne våre laget mål :-) Og Sara ( som jeg skrev i forrige rapport at jeg ønsket gikk på mål) Satte 2/2 mål fra venstre Ving. Bra Sara
Emilie satte inn 2 mål pga innløpning fra h-ving - og det samme gjorde Lotta :-) Det er gøy å se.

Oda matet også flere med assis-pasninger i dag - og det var også bra. Da er det ikke bare Maren som er på de fleste assisene. Flott jenter.

Nanna gjør en super jobb på streken - og setter inn 5 flotte mål.

Dette var laget i dag: Silje og Tyra i mål. Elise(1). Oda(3). Maren(2). Nanna(5+1straffe). Josefine(1 straffe). Sara(2). Emilie(2).Lotta(1).Ingrid(2) Håper dette var riktig husket.

Da har vi Reistad til lørdag, og Konnerud til søndag - to tøffe kamper - som vi har trua på vi :0)